Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
1.
Algemene gegevens
De naam van de onderneming is ‘digitaalzijn.nl’. Ingeschreven bij de KVK onder nummer 95283714. De naam van de eigenaar is Bas Ketz. Digitaalzijn.nl is te bereiken via e-mail, telefoon en WhatsApp. Het e-mailadres is info@digitaalzijn.nl en per telefoon en WhatsApp is digitaalzijn.nl bereikbaar via 06-83613702. Het bedrijf is gevestigd aan de Lijsterstraat 14, 7011DJ in Gaanderen. Dit is geen bezoekadres.
2
Op wie zijn de voorwaarden van toepassing?
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle contracten, aanbiedingen, offertes, mondelinge en andere overeenkomsten tussen digitaalzijn.nl en de aanvrager of klant.
2.1
Afwijkende voorwaarden
Afwijkende voorwaarden vinden plaats als digitaalzijn.nl en aanvrager of klant een apart, dus afwijkend schriftelijk contract met elkaar aangaan.
3
Offertes en afspraken
Er wordt na aanvraag vanuit de aanvrager of klant door digitaalzijn.nl een vrijblijvende offerte aangeboden. Bij de aanvraag voor één op één digitale ondersteuning worden mogelijk mondelinge afspraken gemaakt en deze afspraken worden schriftelijk door digitaalzijn.nl verstuurd als bevestiging van deze afspraken naar de aanvrager of klant.
3.1
Akkoord offertes en afspraken
Een akkoord van een offerte geldt zodra van beide kanten akkoord is gegeven. Dit kan door middel van een e-mail of een handtekening op papier. Aanvrager en digitaalzijn.nl dienen zich aan het akkoord en de voorwaarden te houden tot berichtgeving van opzegging of wijziging van één van beide partijen. Bij afspraken voor één op één digitale ondersteuning is een mondelinge afspraak akkoord na schriftelijke bevestiging vanuit digitaalzijn.nl
3.2
Wijzigingen
Wijzigingen in de algemene voorwaarden en contract mogen vanuit digitaalzijn.nl worden doorgevoerd met vooraf informeren vanuit digitaalzijn.nl naar de klant
3.3
Contract beëindiging en stoppen van de dienst webdesign
Zowel digitaalzijn.nl als klant hebben het recht om het contract te beëindigen. Er wordt dan schriftelijk een bevestiging verstuurd vanuit digitaalzijn.nl naar de klant. De overeengekomen diensten worden beëindigd zodra de bevestiging van beëindiging is verzonden. Door klant dient opzegging schriftelijk of mondeling te gebeuren. Er is een opzegtermijn van één maand.
3.4
Eigen apparatuur voor dienst digitale ondersteuning
De klant dient zelf zijn / haar eigen apparatuur te gebruiken tijdens de dienst digitale ondersteuning. In overleg zal de eigenaar van digitaalzijn.nl gebruik maken van de apparatuur van de klant indien nodig. Het is belangrijk dat de klant te aller tijden meekijkt met de handelingen die op de apparaten van de klant worden gedaan door de eigenaar van digitaalzijn.nl. Indien er andere afspraken omtrent het handelen op apparatuur van de klant worden gemaakt, zal dit schriftelijk worden vastgelegd met ondertekening van de klant.
3.5
Aanpassing internetverbinding van klant tijdens dienst digitale ondersteuning
De eigenaar van digitaalzijn.nl kan in overleg met de klant aanpassingen verrichten aan de internetverbinding van de klant thuis. Echter, in geval van alarminstallaties voor gezondheidssituaties die via het internet functioneren worden er geen acties gedaan aan de internetverbinding van de klant of de alarminstallatie door de eigenaar van digitaalzijn.nl. Dit heeft te maken met bereikbaarheid van de alarmcentrale bij gezondheidsproblemen of vragen.
3.6
Aanpassing abonnee overname punt internetverbinding, TV en telefoonaansluiting tijdens dienst digitale ondersteuning
Digitaalzijn.nl wijzigt op geen enkele manier het abonnee overname punt van de internet, telefoon of TV-aansluiting. Digitaalzijn.nl is hiertoe niet bevoegd en beschikt niet over de geschikte apparatuur.
3.7
Routers, access points en andere apparatuur tijdens dienst digitale ondersteuning
In overleg met de klant zal de eigenaar van digitaalzijn.nl aanpassingen verrichten aan netwerk, computer of telecomapparatuur. Echter, worden deze werkzaamheden alleen uitgevoerd indien dit mogelijk is binnen de materialen en kennis van digitaalzijn.nl. Mocht de eigenaar van digitaalzijn.nl het probleem niet kunnen oplossen? Dan wordt door digitaalzijn.nl de klant geadviseerd contact op te nemen met een geschikt bedrijf.
3.8
Inloggegevens tijdens digitale ondersteuning
Klant is zelf verantwoordelijk voor inloggegevens. Deze kunnen op verzoek van klant worden gewijzigd door de eigenaar van digitaalzijn.nl. De klant draagt zelf te aller tijden zorg voor het goed bewaren van inloggegevens. Indien inloggegevens in overleg met de klant nog moeten worden opgezocht of opnieuw moeten worden aangemaakt zal dit meegerekend worden in het uurloon tijdens het bezoek bij de klant. Zijn op geen enkele manier inloggegevens terug te halen dan zal de klant zelf verantwoordelijk zijn om deze opnieuw op te vragen bij de des betreffende partij.
3.9
Klassikale cursussen of workshops digitale ondersteuning
Digitaalzijn.nl biedt op locatie klassikale ondersteuning of workshops aan de klanten. De klant is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar apparatuur. De klant doet zelf de handelingen op de eigen apparatuur. In overleg zal de eigenaar van digitaalzijn.nl de apparatuur van de klant kunnen overnemen indien het écht nodig is. De eigenaar van digitaalzijn.nl is verzekerd tegen eventueel gemaakte schade aan apparatuur van klant door de eigenaar van digitaalzijn.nl. Het moet aantoonbaar zijn dat de schade inderdaad door de eigenaar van digitaalzijn.nl is gemaakt.
3.10
Beëindiging dienst digitale ondersteuning
Bij de dienst ‘digitale ondersteuning’ kan meteen de dienst tussen digitaalzijn.nl en de klant worden opgezegd. Dit kan mondeling, schriftelijk of per e-mail. Digitaalzijn.nl zal de klant schriftelijk benaderen met een bevestiging van de beëindiging van de dienst.
4
Kosten
Digitaalzijn.nl en klant maken afspraken over het bedrag dat moet worden betaald voor de door digitaalzijn.nl aangeboden diensten. Deze afspraken worden schriftelijk vastgelegd. Bij de dienst ‘digitale ondersteuning’ kan ook een mondelinge prijsafspraak gemaakt worden als de eigenaar van digitaalzijn.nl bij de klant thuis komt.
4.1
Betalen
In het contract of mondeling worden afspraken gemaakt over het bedrag of de bedragen die moeten worden betaald aan digitaalzijn.nl. Aanvrager of klant ontvangt een digitale factuur of een factuur op papier. Betaling dient contant of per bank te worden gedaan.
4.2
Betaaltermijn
Er wordt een betaaltermijn naar de klant gerekend van twee weken vanaf de eerste factuurdatum. Bij niet op tijd betalen zal er een betaalherinnering worden verstuurd. Na drie maanden zal na een niet ontvangen betaling de dienst worden opgeschort.
5
Webdesignproducten en e-mail bij dienst webdesign
Digitaalzijn.nl zal met de aanvrager of klant overleggen hoe de website eruit gaat zien en welke informatie en functies erin komen te staan. Er wordt met digitaalzijn.nl en klant gekeken en overlegd welke domeinnaam, webhosting en e-mailadres beschikbaar is en er gekozen wordt.
5.1
Media bij dienst webdesign
Klant kan zelf kiezen voor het aanleveren van eigen media voorop de website. Er bestaat ook de mogelijkheid om het website-logo of bedrijfslogo voorop de website te laten ontwerpen via digitaalzijn.nl. Alle grafische eigenschappen voor de website kunnen door klant of digitaalzijn.nl worden gemaakt of aangeleverd. Alles verloopt in overleg.
5.2
Foto ’s bij dienst webdesign
Klant is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van foto ’s voorop de website. In overleg kan tegen een meerprijs binnen de regio van het vestigingsadres van digitaalzijn.nl worden geholpen met het maken van foto ‘s.
5.3
Hosting en domein bij dienst webdesign
Samen met aanvrager / klant wordt gekeken of de domeinnaam beschikbaar is. De domeinnaam en webhosting gebeurt via reseller-hosting of domein en hosting op het account en adres van de klant zelf.
5.4
E-mail bij dienst webdesign
Klant kan één of meerdere e-mailadressen aanmaken die zijn gekoppeld aan de website. De klant is zelf verantwoordelijk voor een goede configuratie van het e-mailadres op het eigen systeem of apparaat / apparaten. Digitaalzijn.nl levert het e-mailadres / e-mailadressen alleen als dienst.
5.5
Contacten met e-mail bij dienst webdesign
Klant is zelf verantwoordelijk voor de contacten die verlopen via het e-mailadres horend bij de website.
5.6
Contacten via website bij dienst webdesign
Klant is zelf verantwoordelijk voor alle contacten die via de website van de klant verloopt.
5.7
Hostingeigenschappen bij dienst webdesign
Er wordt met klant besproken over de eigenschappen van de webhosting. Denk hierbij aan webruimte en het aantal e-mailadressen. Met klant wordt bekeken hoeveel er aan webruimte nodig is.
6
Ondersteuning en verantwoordelijkheden bij dienst webdesign
Digitaalzijn.nl is verantwoordelijk voor een goede werking van de diensten. Het betreft hierbij de webhosting, een werkende domeinnaam en een werkend e-mailadres horend bij de website.
6.1
Problemen of storingen bij dienst webdesign
Mocht klant problemen of storingen ervaren bij de diensten webdesign, domeinnaam en e-mail die via digitaalzijn.nl worden ondergebracht? Dan wordt er door digitaalzijn.nl gekeken naar een oplossing. Digitaalzijn.nl kan tijd nodig hebben om de oorzaak van het probleem of storing op te sporen en op te lossen. Er wordt naar gestreefd om het probleem of de storing binnen 24 uur op te lossen.
6.2
Uitzonderingen en afhankelijkheid bij dienst webdesign
Digitaalzijn.nl zelf is afhankelijk van de provider die de mogelijkheid voor domein, webhosting en e-mail aanbiedt. In geval van technische problemen bij de provider, dus de partij die ervoor zorgt dat digitaalzijn.nl zijn webdesigndiensten en e-mail kan aanbieden aan de klant is digitaalzijn.nl niet verantwoordelijk. Echter zal digitaalzijn.nl de klant op de hoogte houden en helpen meedenken aan een mogelijk andere oplossing.
6.3
Restitutie en compensatie bij dienst webdesign
Mocht er langer dan 24 uur nodig zijn om een probleem of storing op te lossen? Dan wordt gekeken naar een eventuele compensatie. Bijvoorbeeld in de vorm van gedeeltelijke restitutie vanuit digitaalzijn.nl. De restitutie kan een gedeeltelijke terugbetaling zijn van een al door klant betaald bedrag of een nog door klant te betalen bedrag. In overleg met klant worden hier afspraken over gemaakt. Bij webhosting, domeinnaam en e-mail buiten de resellerhosting van digitaalzijn.nl wordt gekeken naar de situatie omdat deze diensten ‘extern’ worden gebruikt. Uiteraard zoekt digitaalzijn.nl met de klant naar een passende oplossing.
6.4
Verantwoordelijkheid bij dienst webdesign
Digitaalzijn.nl moet de diensten werkend aan de klant opleveren. Hieronder vallen zoals net benoemd webhosting, domeinnaam en e-mail. Echter zijn er een aantal situaties waar de klant zelf verantwoordelijk voor is:
- Werking van de website nadat klant zelf aanpassingen heeft gedaan aan de webhosting of website.
- Werking van E-mail als klant zelf aanpassingen aan E-mailinstellingen op eigen apparatuur heeft gemaakt.
- Werking van E-mail als klant zelf aanpassingen aan E-mailaccount heeft gemaakt.
Digitaalzijn.nl wil bijstaan in de bovengenoemde situaties, maar is niet verantwoordelijk voor door de klant veroorzaakte problemen of storingen.
Als de klant een eigen webhostingpakket buiten digitaalzijn.nl heeft dan is de klant ook verantwoordelijk voor deze webhostingdienst, domeinnaam en e-mailservice. Uiteraard zal digitaalzijn.nl met de klant kijken naar een oplossing.
6.5
Verantwoordelijkheid bij dienst digitale ondersteuning
Digitaalzijn.nl is verantwoordelijk om zich aan de afspraken te houden die er met de aanvrager of klant zijn gemaakt. Indien de aanvrager of klant niet tevreden is met de serviceverlening van digitaalzijn.nl dan zal de eigenaar van digitaalzijn.nl proberen om samen met de aanvrager of klant een oplossing te vinden.
6.6
Aansprakelijkheid bedrag bij schade bij dienst webdesign
Digitaalzijn.nl is aansprakelijk voor veroorzaakte schade door de diensten van digitaalzijn.nl bij de klant die ook is aan te tonen. Klant heeft in dat geval recht op een terugbetaling van de eerste factuur. Dit bedrag is ook overeengekomen in het contract. Later gemaakte kosten die zijn gefactureerd aan klant door digitaalzijn.nl worden niet vergoed. Digitaalzijn.nl zal met klant afspraken proberen te maken om de situatie alsnog gunstiger voor beide partijen op te lossen zodat de dienst na herstel kan worden voortgezet en de relatie tussen digitaalzijn.nl en klant kan worden hersteld.
6.7
Aansprakelijkheid bij schade bij dienst digitale ondersteuning
Digitaalzijn.nl is aansprakelijk voor veroorzaakte schade door de diensten van digitaalzijn.nl die bij de klant is aan te tonen. Bij schade van apparatuur van de klant zal er met de klant naar een oplossing worden gezocht. Digitaalzijn.nl zal met de klant afspraken proberen te maken zodat een mogelijke verstoring van de relatie tussen digitaalzijn.nl en de klant kan worden hersteld met een voor beide partijen goede oplossing.
7
Rechten bij dienst webdesign
De klant is zelf verantwoordelijk voor de rechten of copyright op media die op de website van de klant worden geplaatst en getoond. Onder media wordt verstaan: foto ‘s, video ‘s, afbeeldingen, geluidsfragmenten en verder alles wat door de bezoeker van de website te bekijken is. Ditzelfde geldt voor het gebruik van de E-mail en alle overige communicatie die gekoppeld is aan de website van de klant.
7.1
Rechten vanuit digitaalzijn.nl
Digitaalzijn.nl doet zijn best om materiaal of media te gebruiken die geen inbreuk kan hebben op rechten of copyright van een ander.
7.2
Constatering
Mochten er bij digitaalzijn.nl of de diensten van digitaalzijn.nl materialen of media aanwezig zijn die achteraf toch inbreuk maken op rechten of copyright? Dan zal dit door digitaalzijn.nl verwijderd worden van:
- De website digitaalzijn.nl
- Social media van digitaalzijn.nl
- De website van de klant
- Indien nodig van de apparatuur van de eigenaar van digitaalzijn.nl
Klant wordt op de hoogte gebracht van de aanpassing of verwijdering omtrent rechten of copyright als het zich plaats vindt of heeft gevonden op het product van de klant.
8
Veiligheid
Digitaalzijn.nl is deels verantwoordelijk voor de veiligheid van de diensten die het aanbiedt. Dit houdt in dat updates en beveiligingsupdates van websites van klanten automatisch worden doorgevoerd. Software die door digitaalzijn.nl wordt gebruikt voor de diensten is legaal voorzien van een licentie en sommige software is legaal vrij te gebruiken. Op de systemen waar digitaalzijn.nl mee werkt is een virusscanner en een firewall actief en deze wordt automatisch geüpdatet.
8.1
Cybercrime
Digitaalzijn.nl kan net zoals iedere bedrijvigheid of activiteit op internet slachtoffer worden van cybercrime. Dit houdt in:
- Hacking
- Afpersing
- Virussen
- Phishing
- Ddos aanval
- Stalking
- Malware
- Defacing
- Identiteitsfraude
- Ransomware
Iedere vorm van ongevraagde toegang verkrijgen tot de diensten van digitaalzijn.nl en het beheer van digitaalzijn.nl zelf door anderen behalve de klant en digitaalzijn.nl is cybercrime en is strafbaar. Er zal dan ook aangifte worden gedaan bij de politie. Deze zal verder bepalen welke acties er worden ondernomen.
8.2
Risico en beschermen
Het risico op een cyberaanval is minimaal aanwezig. Digitaalzijn.nl doet zijn best om dit te voorkomen. De klant is net zo verantwoordelijk om zijn bij digitaalzijn.nl afgenomen diensten veilig te houden. Gegevens zoals adresgegevens, telefoonnummers, e-mailadressen, inloggegevens en andere gevoelige gegevens mogen niet in het openbaar worden getoond. Dit geldt voor digitaalzijn.nl en de klant.
8.3
Melden
Mocht er tóch een geval zijn van datalekkage of cybercrime? Dan moet dit worden gemeld bij klant en digitaalzijn.nl. Samen wordt er gekeken hoe de aanpak hiervan wordt afgehandeld.
9
Toelatingsvoorwaarden webdesign
Digitaalzijn.nl is een bedrijf met een Christelijke instelling en visie. Aanvragen worden niet toegelaten als het het volgende bevat of moet gaan bevatten:
- Paranormale activiteiten
- Pornografische of seksuele activiteiten
- Gokactiviteiten
- Aanbod van illegale media
- Haatdragende activiteiten
- Terrorisme
- Geweld
10
Privacy
Digitaalzijn.nl past een privacybeleid toe dat is te lezen onder de link ‘privacybeleid’.
11
Laatste update
De algemene voorwaarden zijn het laatst geüpdate op: 20-2-2025

U bent nu hier: Home »