Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Momenteel zijn de algemene voorwaarden alleen van toepassing op de website digitaalzijn.nl en de webdesign-diensten
1.
Algemene gegevens
De naam van de onderneming is ‘digitaalzijn.nl’. Ingeschreven bij de KVK onder nummer 95283714. De naam van de eigenaar is Bas Ketz. Digitaalzijn.nl is te bereiken via e-mail, telefoon en WhatsApp. Het e-mailadres is info@digitaalzijn.nl en per telefoon en WhatsApp is digitaalzijn.nl bereikbaar via 06-83613702. Het bedrijf is gevestigd aan de Lijsterstraat 14, 7011DJ in Gaanderen. Dit is geen bezoekadres.
2
Op wie zijn de voorwaarden van toepassing?
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle contracten, aanbiedingen, offertes en andere overeenkomsten tussen digitaalzijn.nl en de aanvrager of klant.
2.1
Afwijkende voorwaarden
Afwijkende voorwaarden vinden plaats als digitaalzijn.nl en aanvrager of klant een apart, dus afwijkend schriftelijk contract met elkaar aangaan.
3
Offerte
Er wordt na aanvraag vanuit de aanvrager of klant door digitaalzijn.nl een vrijblijvende offerte aangeboden.
3.1
Akkoord offertes
Een akkoord van een offerte geldt zodra van beide kanten akkoord is gegeven. Dit kan door middel van een e-mail of een handtekening op papier. Aanvrager en digitaalzijn.nl dienen zich aan het akkoord en de voorwaarden te houden tot berichtgeving van opzegging of wijziging van één van beide partijen.
3.2
Wijzigingen
Wijzigingen in de algemene voorwaarden en contract mag vanuit digitaalzijn.nl worden doorgevoerd met vooraf informeren vanuit digitaalzijn.nl naar de klant
3.3
Contract beëindiging en stoppen van de diensten
Zowel digitaalzijn.nl als klant hebben het recht om het contract te beëindigen. Er wordt dan schriftelijk een bevestiging verstuurd vanuit digitaalzijn.nl naar de klant. De overeengekomen diensten worden beëindigd zodra de bevestiging van beëindiging is verzonden. Door klant dient opzegging schriftelijk te gebeuren. Er is een opzegtermijn van één maand.
4
Kosten
Digitaalzijn.nl en klant maken afspraken per contract over het bedrag dat moet worden betaald voor de door digitaalzijn.nl aangeboden diensten.
4.1
Betalen
In het contract worden afspraken gemaakt over het bedrag of de bedragen die moeten worden betaald aan digitaalzijn.nl. Betaling dient per bank te worden gedaan.
4.2
Betaaltermijn
Er wordt een betaaltermijn naar de klant gerekend van twee weken vanaf de eerste factuurdatum. Bij niet op tijd betalen zal er een betaalherinnering worden verstuurd. Na drie maanden zal na een niet ontvangen betaling de dienst worden opgeschort.
5
Webdesignproducten en e-mail
Digitaalzijn.nl zal met de aanvrager of klant overleggen hoe de website eruit gaat zien en welke informatie en functies erin komen te staan. Er wordt met digitaalzijn.nl en klant gekeken en overlegd welke domeinnaam, webhosting en e-mailadres beschikbaar is en / er gekozen wordt.
5.1
Media
Klant kan zelf kiezen voor het aanleveren van eigen media voorop de website. Er bestaat ook de mogelijkheid om het website-logo of bedrijfslogo voorop de website te laten ontwerpen via digitaalzijn.nl. Alle grafische eigenschappen voor de website kunnen door klant of digitaalzijn.nl worden gemaakt of aangeleverd. Alles verloopt in overleg.
5.2
Foto ‘s
Klant is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van foto ’s voorop de website. In overleg kan tegen een meerprijs binnen de regio van het vestigingsadres van digitaalzijn.nl worden geholpen met het maken van foto ‘s.
5.3
Hosting en domein
Samen met aanvrager / klant wordt gekeken of de domeinnaam beschikbaar is. De domeinnaam en webhosting gebeurt via reseller-hosting.
5.4
E-mail
Klant kan één of meerdere e-mailadressen aanmaken die zijn gekoppeld aan de website. De klant is zelf verantwoordelijk voor een goede configuratie van het e-mailadres op het eigen systeem of apparaat / apparaten. Digitaalzijn.nl levert het e-mailadres / e-mailadressen alleen als dienst.
5.5
Contacten met e-mail
Klant is zelf verantwoordelijk voor de contacten die verlopen via het e-mailadres horend bij de website.
5.6
Contacten via website
Klant is zelf verantwoordelijk voor alle contacten die via de website van de klant verloopt.
5.7
Hostingeigenschappen
Er wordt met klant besproken over de eigenschappen van de webhosting. Denk hierbij aan webruimte en het aantal e-mailadressen. Met klant wordt bekeken hoeveel er aan webruimte nodig is.
6
Ondersteuning en verantwoordelijkheden
Digitaalzijn.nl is verantwoordelijk voor een goede werking van de diensten. Het betreft hierbij de webhosting, een werkende domeinnaam en een werkend e-mailadres horend bij de website.
6.1
Problemen of storingen
Mocht klant problemen of storingen ervaren bij de diensten webdesign, domeinnaam en e-mail? Dan wordt er door digitaalzijn.nl gekeken naar een oplossing. Digitaalzijn.nl kan tijd nodig hebben om de oorzaak van het probleem of storing op te sporen en op te lossen. Er wordt naar gestreefd om het probleem of de storing binnen 24 uur op te lossen.
6.2
Restitutie en compensatie
Mocht er langer dan 24 uur nodig zijn om een probleem of storing op te lossen? Dan wordt gekeken naar een eventuele compensatie. Bijvoorbeeld in de vorm van gedeeltelijke restitutie vanuit digitaalzijn.nl. De restitutie kan een gedeeltelijke terugbetaling zijn van een al door klant betaald bedrag of een nog door klant te betalen bedrag. In overleg met klant worden hier afspraken over gemaakt.
6.3
Verantwoordelijkheid
Digitaalzijn.nl moet de diensten werkend aan de klant opleveren. Hieronder vallen zoals net benoemd webhosting, domeinnaam en e-mail. Echter zijn er een aantal situaties waar de klant zelf verantwoordelijk voor is:
- Werking van de website nadat klant zelf aanpassingen heeft gedaan aan de webhosting, website of e-maildienst.
- Werking van E-mail als klant zelf aanpassingen aan E-mailinstellingen op eigen apparatuur heeft gemaakt.
- Werking van E-mail als klant zelf aanpassingen aan E-mailaccount heeft gemaakt.
Digitaalzijn.nl wil bijstaan in de drie bovengenoemde situaties, maar is niet verantwoordelijk voor door de klant veroorzaakte problemen of storingen.
6.4
Aansprakelijkheid bedrag bij schade
Digitaalzijn.nl is aansprakelijk voor veroorzaakte schade door de diensten van digitaalzijn.nl bij de klant die ook is aan te tonen. Klant heeft in dat geval recht op een terugbetaling van de eerste factuur. Dit bedrag is ook overeengekomen in het contract. Later gemaakte kosten die zijn gefactureerd aan klant door digitaalzijn.nl worden niet vergoed. Digitaalzijn.nl zal met klant afspraken proberen te maken om de situatie alsnog gunstiger voor beide partijen op te lossen zodat de dienst na herstel kan worden voortgezet en de relatie tussen digitaalzijn.nl en klant kan worden hersteld.
7
Rechten
De klant is zelf verantwoordelijk voor de rechten of copyright op media die op de website van de klant worden geplaatst en getoond. Onder media wordt verstaan: foto ‘s, video ‘s, afbeeldingen, geluidsfragmenten en verder alles wat door de bezoeker van de website te bekijken is. Ditzelfde geldt voor het gebruik van de E-mail en alle overige communicatie die gekoppeld is aan de website van de klant.
7.1
Rechten vanuit digitaalzijn.nl
Digitaalzijn.nl doet zijn best om materiaal of media te gebruiken die geen inbreuk kan hebben op rechten of copyright van een ander.
7.2
Constatering
Mochten er bij digitaalzijn.nl of de diensten van digitaalzijn.nl materialen of media aanwezig zijn die achteraf toch inbreuk maken op rechten of copyright? Dan zal dit door digitaalzijn.nl verwijderd worden van:
- De website digitaalzijn.nl
- Social media van digitaalzijn.nl
- De website van de klant
Klant wordt op de hoogte gebracht van de aanpassing of verwijdering omtrent rechten of copyright als het zich plaats vindt of heeft gevonden op het product van de klant.
8
Veiligheid
Digitaalzijn.nl is deels verantwoordelijk voor de veiligheid van de diensten die het aanbiedt. Dit houdt in dat updates en beveiligingsupdates van de webhosting en websites van klanten automatisch worden doorgevoerd. Software die door digitaalzijn.nl wordt gebruikt voor de diensten is legaal voorzien van een licentie en sommige software is legaal vrij te gebruiken. Op de systemen waar digitaalzijn.nl mee werkt is een virusscanner en een firewall actief en deze wordt automatisch geüpdatet.
8.1
Cybercrime
Digitaalzijn.nl kan net zoals iedere bedrijvigheid of activiteit op internet slachtoffer worden van cybercrime. Dit houdt in:
- Hacking
- Afpersing
- Virussen
- Phishing
- Ddos aanval
- Stalking
- Malware
- Defacing
- Identiteitsfraude
- Ransomware
Iedere vorm van ongevraagd toegang verkrijgen tot de diensten van digitaalzijn.nl en het beheer van digitaalzijn.nl zelf door anderen behalve de klant en digitaalzijn.nl is cybercrime en is strafbaar. Er zal dan ook aangifte worden gedaan bij de politie. Deze zal verder bepalen welke acties er worden ondernomen.
8.2
Risico en beschermen
Het risico op een cyberaanval is minimaal aanwezig. Digitaalzijn.nl doet zijn best om dit te voorkomen. De klant is net zo verantwoordelijk om zijn bij digitaalzijn.nl afgenomen diensten veilig te houden. Gegevens zoals adresgegevens, telefoonnummers, e-mailadressen, inloggegevens en andere gevoelige gegevens mogen niet in het openbaar worden getoond. Dit geldt voor digitaalzijn.nl en de klant.
8.3
Melden
Mocht er tóch een geval zijn van datalekkage of cybercrime? Dan moet dit worden gemeld bij klant en digitaalzijn.nl. Samen wordt er gekeken hoe de aanpak hiervan wordt afgehandeld.
9
Toelatingsvoorwaarden
Digitaalzijn.nl is een bedrijf met een Christelijke instelling en visie. Aanvragen worden niet toegelaten als het het volgende bevat of moet gaan bevatten:
- Paranormale activiteiten
- Pornografische of seksuele activiteiten
- Gokactiviteiten
- Aanbod van illegale media
- Haatdragende activiteiten
- Terrorisme
- Geweld
10
Privacy
Digitaalzijn.nl past een privacybeleid toe dat is te lezen onder de link ‘privacybeleid’.
Laatst geupdate: 29-11-2024
U bent nu hier: Home »